رسانه کمپین من طراحم

میزبانی دانشگاه تربیت مدرس از سومین ورکشاپ کمپین: «کاریابی هوشمندانه برای طراحان»

0

سومین کارگاه آموزشی کمپین «من یک طراحم» با عنوان «کاریابی هوشمندانه برای طراحان» سوم خردادماه 1396 در سالن علامه جعفری دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد. مدرس این ورکشاپ که با حضور 35 طراح برگزار شد دکتر حامد بیدی، موسس کمپین بود. این ورکشاپ قبل از این نیز به عنوان بخشی از کنفرانس جامع هنر در فرهنگستان هنر برگزار شده بود که پس از استقبال مخاطبان تصمیم بر آن شد که برای اعضای کمپین «من طراحم» نیز برگزار گردد. هدف مباحث مطرح شده در این ورکشاپ ذکر نکاتی بود که طراحان را قادر سازد علاوه بر ارتقای جایگاه شغلی خود، بتوانند پروژه‌هایی با کیفت بالاتری بگیرند و مشکلات کمتری با کارفرمایان خود داشته باشند.

دکتر بیدی ابتدا با مشکلات مربوط به نداشتن سابقه کار شروع کرد که معمولا بخش قابل‌توجهی از کارجویان تازه‌کار با آن مواجه هستند. استفاده از بسترهای آزادکاری، کارآموزی، افزایش آگاهی و مهارت عناوین کلی نکات کلیدی و کاربردی بودند که برای رفع این مشکلات بیان شدند.

در ادامه به این بحث پرداخته شد که برخی طراحان با وجود داشتن سابقه‌کار و تجربه حرفه‌ای به اندازه کافی شناخته شده نیستند و یا اعتماد کارفرمایان معتبر را نمی‌توانند جذب کنند. یکی از اصلی‌ترین راه حل‌های این مشکل نیز پرسونال برندینگ عنوان شد و از تکنیک‌های استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی، پروفایل آثار (Portfolio)، روشهای راه‌اندازی وبسایت شخصی، تولید محتوا و انتشار مقاله به عنوان روش‌هایی برای توسعه برندینگ شخصی طراحان نام برده شد و نکاتی مطابق با تجربیات موفق در این زمینه‌ها ذکر شد.

این ورکشاپ قبل از این نیز به عنوان بخشی از کنفرانس جامع هنر در فرهنگستان هنر برگزار شده بود.

دکتر بیدی با بیان این نکته که 90 درصد رزومه‌های دریافتی توسط کافرمایان نکاتی به ظاهر بدیهی را رعایت نکرده‌اند، از اهمیت محتوا و ساختار فایل‌های رزومه گفت و به ده نکته اساسی و مهم در این زمینه اشاره نمود. موسس کمپین من طراحم همینطور درباره ارزش و جایگاه مستندات طراحی و تآثیر آنها در اقناع مشتری یا کارفرما سخن به میان آورد و درباره ماک‌آپ‌ها، پرزنت درست اسکچ‌های روند طراحی و وایرفریم‌ها، مستندات مربوط به تحقیقات بازار و دیزاین منوال نکاتی کلیدی را مطرح نمود.

در پایان از رصد کردن شرکت‌های فعال در حوزه فعالیت، اهمیت شبکه‌سازی و تعامل با سایر طراحان، فعالیت‌های داوطلبانه در تعامل با شرکت‌های بزرگ و… به عنوان روش‌های میان‌بر برای استخدام در شرکت‌هایی که به طراح نیازمند هستند نام برده شد و از طراحان خواسته شد شغلشان را جدی بگیرند.

در پایان این ورکشاپ، مدیر یک استارتاپ با هماهنگی قبلی درباره کسب و کار خود و نیاز به همکاری با یک طراح گفت. همینطور کارت‌های تخفیفی که از طرف دلینو (سفارش آنلاین غذا) برای اعضای کمپین من طراحم در نظر گرفته شده بود میان آنها توزیع شد.

برای اطلاع از برنامه‌های آینده کمپین من طراحم کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آن را دنبال کنید و اگر هنوز عضو کمپین نیستید، می‌توانید با امضای مباحث مطرح شده در وبسایت به جمع هزاران عضو این کمپین فرهنگی بپیوندید و از آن حمایت کنید. جهت مشاهده فعالیت‌های این کمپین تا کنون نیز می‌توانید روی صفحه اخبار کمپین کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.